Klient to ambasador Twojej marki.
Żyjemy w czasach, w których problemem podczas podejmowania decyzji zakupowej jest wybór spośród mnogości możliwości, jakie oferuje nam rynek.
Wpisując w wyszukiwarkę hasło np. „leasing”, dostajemy dziesiątki, jeśli nie setki ofert, z których ciężko jest wytypować tą właściwą.
Poza czynnikami typowo technicznymi, jak warunki umowy czy wymagania wobec klienta, ważną rolę odgrywa cały anturaż związany z firmą. Należy o tym pamiętać i przykładać należytą uwagę do wizerunku i sposobu traktowania klienta.
Klient XXI wieku jest wymagający, ma mało czasu i nie będzie czekał na to, aż łaskawie ktoś odpowie na zadane pytanie. Jeśli feedback, bądź oferta nie dotrze w zadowalającym terminie, pójdzie po prostu do konkurencji.
Kolejną sprawą jest samodzielność. Wraz z rozwojem technologii klienci oczekują coraz to większej swobody w działaniu, chcą mieć możliwość załatwienia czegoś tu i teraz bez potrzeby kontaktowania się z konsultantem. Przycisk „Kup Teraz” transferuję się do innych branży, nie tylko e-commerce.
Nie próbujmy być mądrzejsi od klienta. To analiza trendów i obserwacja pozwoli nam rozwijać się we właściwym tempie i dostosować do potrzeb rynku.